zondag 31 januari 2016

BV Hoofddorp - The Challengers U16

Hoofddorp was de volgende tegenstander voor onze U16. Een wedstrijd in het oude vertrouwde Spectrum waar de gelegenheidscoach vele jaren gespeeld en getraind heeft. De opdracht van Ria was eigenlijk heel simpel “winnen”. Nou ja dan is er wel enige druk moet ik zeggen. De mannen waren mooi op tijd en aan de gespannen koppies te zien was de ernst van deze wedstrijd goed doorgedrongen. Na een korte voorbespreking in het materiaalhok en een redelijke warming up, waarin nog niet alle zenuwen eruit gelopen waren, starten we met een redelijk grote ploeg. Het strijdplan was helder vanuit de zone proberen met de snelle mannen Aaron en Daniel gaan voor de fastbreak. Verder pressten we na elke score. Met 5 man op de bank diende er wat mij betreft fel en dan bedoel ik fel, verdedigd te worden. Passlijnen afschermen en klaar zijn voor de interceptie en sprinten naar de overkant. Bij het niet lukken van deze optie, was er de set aanval met Bas op de high-post positie en de forwards op de 3 punt lijn. Het veld breed houden. Hoofddorp stond namelijk in een zone en wij zijn veel langer, dus passdriehoeken (triangels) rond de high post levert dan veel kansen op. Voor een schot van de kop of high-post positie maar ook via drives en passes naar de baseline. Hoewel de heren dit niet zo gewend zijn, liep het wat mij betreft niet slecht. Er werd hard gewerkt en pass na pass werd verdedigend onderschept of onder druk gooide Hoofddorp de bal over de zij of achterlijn. Er werd goed gekeken naar de open man en naar mate de wedstrijd vorderde, werd er steeds beter aangepast. De aanvals rebound was redelijk verzorgd, vooral door op tijd in te lopen, als er gezien werd dat er iemand schoot. Jullie kennen mijn mantra, timing is alles. Wat dat betreft kan het uitboxen van de verdedigingsrebound nog wel een stuk beter, maar over het algemeen had Hoofddorp geen echt antwooord op ons spel. Ik zag niet het Hoofddorp, dat bij onze thuiswedstrijd speelde. Ze konden eenvoudigweg geen vuist maken. Wij speelden denk ik wel meer met het koppie in vergelijk met die thuiswedstrijd en verloren de kop nu niet. Iedereen kwam in het veld en zelfs met de kleinste ploeg: Tim, Michael, Rick, Justin en Mats werd er in de laatste minuten nog gescoord. De eindstand 27 - 49 een ruime overwinning. Heren ik was als gelegenheids coach onder de indruk van jullie werklust en snelle leervermogen. Ik hoop niet dat jullie doof zijn geworden van mijn aanwijzingen en aanmoedigingen aan de kant. Natuurlijk was voor jullie allemaal de rol even anders in het veld en dat kost tijd. Het werd snel en goed toegepast. De scores en wat mij betreft goed om te zien is, dat we dat allemaal kunnen als we de gelegenheid krijgen. Pech voor Tim dat zijn bal eruit rolde en Rick had geen geluk bij zijn strafworpen, maar toch. Jullie gunden elkaar de bal en daar draait het wat mij betreft toch om bij basketbal. TEAM!!! Justin 3, Jos 4, Mark 4, Bas 5, Aaron 6, Michael 6, Mats 8 en Daniel 13 Heren, Ria hebben we niet teleurgesteld en mag het een opstapje zijn voor de volgende wedstrijden. Geloof in jullie kracht, want die hebben jullie. Lengte, snelheid, kracht en ballhandling zijn alle skills die op het veld nodig zijn naast slimheid en ervaring. Ervaring die komt wel, maar de rest is er zeker. Sjaak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten